14:25 | دوشنبه 24 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نهاده های دامی

جزئیات ترخیص فوری کالاهای رسوبی از گمرکها
نماد برتر- دبیر ستاد تنظیم بازار اعلام کرد که کالاهای اساسی و مواد اولیه واحدهای تولیدی با اخذ تعهد از واحدهای واردکننده و پس از پرداخت عوارض قانونی تا حد ۹۰ درصد ترخیص می‌شود تا کالاهای رسوبی در گمرکها وارد چرخه تولید و بازار شود.
کمبود مصنوعی و افزایش قیمت خوراک دام به دلیل ایراد در توزیع
نماد برتر- عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران گفت: وجود یک ایراد سیستمی در سامانه های توزیع و بارگیری نهاده های دامی منجر به تاخیر در توزیع و تشدید کمبود مصنوعی نهاده های دامی در بازار و افزایش هزینه برای واردکنندگان می شود.
لزوم در نظر گرفتن قیمت خرید تضمینی برای دام
نماد برتر-یک عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس بر ضرورت در نظر گرفتن قیمت خرید تضمینی برای دام تاکید کرد و با اشاره به افزایش قیمت گوشت و ثابت ماندن قیمت دام زنده نسبت به امنیت شغلی چندین میلیون روستایی دامدار تذکر داد.
ساماندهی تامین نهاده‌های دامی در دستور کار مجلس/واردات در فصل برداشت آسیب‌زاست
نماد برتر- عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: واردات محصولات کشاورزی نباید در فصل برداشت انجام شود، دولت در برخی موارد با واردات بی‌رویه و بی‌موقع، مانعی را پیش روی تولید داخلی بوجود آورده که برای بخش کشاورزی و دامی کشور آسیب‌زاست.
سنگینی مشکلات بورس ، کرونا و... شانه های مردم را خرد کرده است
نماد برتر- نماینده مجلس گفت: سنگینی مشکلاتی همچون نهاده های دامی، وضعیت حاد کرونا ، بورس، زعفران کاران ، قطع آب کشاورزان و... شانه های مردم را خرد کرده است.
تشدید نظارت بر بازار روغن خوراکی
نماد برتر- معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت اعلام کرد که بازرسی‌ها در هفته جاری بر روغن خوراکی، نهاده های دامی، مرغ، سیمان و انواع تایر متمرکز شده است.
تخصیص نهاده به دامداری‌ها و مرغداری‌های استان مرکزی ساماندهی می شود
نماد برتر- مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از ساماندهی تخصیص نهاده به دامداری ها و مرغداری ها در استان مرکزی خبر داد.
تخصیص نهاده به دامداری‌ها و مرغداری‌های استان مرکزی ساماندهی می شود
نماد برتر- مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از ساماندهی تخصیص نهاده به دامداری ها و مرغداری ها در استان مرکزی خبر داد.
ضرورت شفاف شدن توزیع خوراک دام و طیور
نماد برتر- عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران گفت: جای سوال است که چرا علیرغم واردات مناسب ذرت در سال جاری همچنان در بازار نهاده های دامی با کمبود این محصول مواجه هستیم؟ در این بین اصل شفافیت و سلامت روند توزیع با نظارت و سیاست گذاری وزارت جهاد کشاورزی نیاز قطعی برای اصلاح بازار نهاده هاست.
نرخ درخواستی گندم کاران برای سال آینده
نماد برتر- رییس بنیاد ملی گندمکاران گفت: اگر قیمت ۴۰۰۰ تومانی خرید تضمینی گندم برای سال زراعی آینده تغییر نکند، تولید انجام می شود اما کشاورزان محصولات تولید شده خود را در بازار آزاد به کسانی می فروشند که حاضرند هزینه بیشتری بپردازند و اگر دولت نتواند با بازار آزاد گندم رقابت کند سال آینده در خرید گندم با مشکل مواجه خواهد شد.
چرا باید ۹۰ درصد نیاز سویا را از خارج وارد کنیم؟
نماد برتر- نماینده مردم مرودشت در مجلس از عدم برنامه ریزی برای تولید سویا به عنوان یک نهاده دامی کلیدی در داخل کشور انتقاد کرد.
اختلاف ۵۰ درصدی قیمت گوشت از تولید تا مصرف
نماد برتر- مدیرعامل اتحادیه دامداران با اشاره به اینکه دلالان و واسطه گران بازار گوشت را در دست گرفته اند، گفت: گوشت با اختلاف قیمت ۵۰ تا ۶۰ درصدی از تولیدکننده به دست مصرف کننده می رسد. در حقیقت حلقه های واسط مازادی در این بین وجود دارند که هرکدام بازار را تغییر می دهند.
توزیع سیستماتیک نهاده های دامی/ واحدهایی که جوجه ندارند، نهاده نمی گیرند
نماد برتر- در جلسه‌ای با حضور معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی و معاون توسعه صنایع تبدیلی و کسب‌وکارهای کشاورزی با نمایندگان امور دام استان ها، وضعیت سامانه بازارگاه مورد پایش قرار گرفت و شرایط تخصیص و توزیع نهاده های دامی به واحد های تولیدی مشخص شد.
مرغداران از جوجه ریزی واهمه دارند
نماد برتر- نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به کمبود نهاده دامی و افزایش روزافزون قیمت آنها در بازار آزاد گفت: جوجه ریزی در واحدهای مرغداری کاهش یافته است، زیرا مرغداران به دلیل کمبود نهاده دامی از جوجه ریزی واهمه دارند.
شرکت آماده عرضه اولیه ۱.۷ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرد
نماد برتر- صنعت غذایی کورش که آماده عرضه اولیه ۱۲ درصدی سهام در بورس است با انتشار گزارش عملکرد شهریور و ۶ ماه سال جاری از کسب درآمد ۱.۷ هزار میلیارد تومانی خبر داد.